انجمن علمی-پژوهشی نجوم گالیله

بلندپرواز باش، آسمان متعلق به هیچکس نیست

سوخت موشک Terran 1
01:17 1402/01/18 | Mehdi Savari Pour
سوخت موشک Terran 1

تصویر امروز ناسا، موشک Terran 1 را از نمای نزدیک نشان می‌دهد که تکه‌های یخ حاصل از سوخت متالوکس آن درحال خارج‌شدن هستند.

موشک Terran 1 شرکت Relativity Space به روش چاپ سه‌بعدی ساخته شده است. سوخت این موشک برودتی ترکیبی از متان مایع و اکسیژن مایع (متالوکس) است.

در این نمای نزدیک از Terran 1 که در شب ۲۲ مارس از دماغه کاناورال پرتاب شد، تکه‌های یخ را می‌بینیم که از اگزوزهای ۹ موتور Aeon 1 به شکل جریان آبی‌رنگ خارج می‌شوند. در طی پرواز، موشک موفق به خاموشی موتور اصلی و مرحله جداسازی شد، اما به دلیل یک ناهنجاری در آغاز مرحله دوم پرواز خود، از مدار خارج شد.

موشک Terran 1  هرگز به منظور سفر به مریخ طراحی نشده است، اما عناصر سوخت متالوکس آن را که شامل متان و اکسیژن مایع می‌شود، صرفاً می‌توان از مواد موجود در سیاره سرخ تهیه کرد. متالوکس تولیدشده در مریخ می‌تواند به عنوان سوخت برای موشک‌هایی که به زمین بازمی‌گردند استفاده شود.

منبع: apod.nasa.gov

ارسال نظر آزاد است اما می‌توانید برای استفاده از امکانات و کسب تجربه وارد شوید.
پاسخ به
لطفا دوباره تلاش کنید.
نظر ثبت شد.
درباره

این وبلاگ انجمن علمی-پژوهشی نجوم گالیله از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی ایلام است.ما در راستای آشنایی و علاقه‌مندی دانش آموزان و عموم به علم نجوم،فعالیت‌هایی همچون انتشار اخبار روز و اطلاعات نجومی،برگزاری شب رصدی،معرفی فیلم و دانشمندان معروف نجوم و... را انجام می‌دهیم.