انجمن علمی-پژوهشی نجوم گالیله

بلندپرواز باش، آسمان متعلق به هیچکس نیست

جاذبه (Gravity)
21:37 1402/01/08 | Mehdi Savari Pour
جاذبه (Gravity)

به این فکر کنید که اگر تک و تنها، در فضا سرگردان شوید چه حسی به شما دست می دهد؟ به نظرتان در آن شرایط ترسناک چه کاری انجام می دهید؟ منتظر می مانید که بی رحمی شرایط آنجا کار شما را تمام کند یا تا لحظه آخر برای نجات خود تلاش می کنید؟

 گروهی از فضانوردان ناسا در حال تعمیر تلسکوپ فضایی هابل هستند که ناگهان در پی انهدام یکی از ماهواره های جاسوسی روسیه، خطر برخورد قطعات ماهواره آنها را تهدید می کند و به آنها دستور بازگشت به زمین داده می شود اما اوضاع مطابق انتظار پیش نمی رود و در این حادثه تنها دو نفر از اعضای ماموریت جان سالم به در می برند و در فضا سرگردان می شوند...

 در این فیلم جلوه‌های ویژه فوق‌العاده خوب انجام شده‌اند و توجه به جزئیات (مخصوصاً بی وزنی به دلیل عدم وجود جاذبه) به‌طور دقیق انجام شده است.

 جالب است بدانید چند نفر از دانشمندان به برخی اشتباهات در این فیلم انتقاد کرده اند برای مثال گفته شده بود مدارهایی که در آن ایستگاه فضایی بین‌المللی و تلسکوپ هابل به دور زمین می‌چرخند، بسیار از هم دور هستند، که در فیلم خلاف این موضوع بود. اما هیچ فیلم علمی-تخیلی به طور 100 درصد از حقایق علمی پیروی نمی کند و بد نیست که با چند لغزش علمی فیلم را جذاب تر کرد.

 این فیلم در مراسم اسکار ۲۰۱۴ موفق به دریافت هفت جایزه در رشته‌های بهترین تدوین، بهترین تدوین صدا، بهترین موسیقی متن، بهترین فیلم‌برداری، بهترین جلوه های ویژه، بهترین میکس صدا و بهترین کارگردانی شد.

ارسال نظر آزاد است اما می‌توانید برای استفاده از امکانات و کسب تجربه وارد شوید.
پاسخ به
لطفا دوباره تلاش کنید.
نظر ثبت شد.
درباره

این وبلاگ انجمن علمی-پژوهشی نجوم گالیله از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی ایلام است.ما در راستای آشنایی و علاقه‌مندی دانش آموزان و عموم به علم نجوم،فعالیت‌هایی همچون انتشار اخبار روز و اطلاعات نجومی،برگزاری شب رصدی،معرفی فیلم و دانشمندان معروف نجوم و... را انجام می‌دهیم.