انجمن علمی-پژوهشی نجوم گالیله

بلندپرواز باش، آسمان متعلق به هیچکس نیست

تجهیز اتاق نجوم مدرسه، با تلاش مضاعف اعضای نجوم و سایر دوستان، در تاریخ ۱۴۰۲/۲/۲۵ به مراحل پایانی خود نزدیک شد.

در تاریخ ۱۴۰۲/۲/۲۵ به همراه اعضای انجمن و یاری سایر دوستان، فعالیت‌هایی انجام شد که اتاق نجوم را بیش از پیش به یک اتاق زیبا و چشم انداز نجوم تبدیل کرد. فعالیت‌های انجام گرفته به شرح زیر است :

تکمیل ساخت ماکت تلسکوپ جیمز وب

در ادامه ساخت تلسکوپ جیمز وب، ابتدا میله‌های تاج دوربین مادون قرمز نزدیک تلسکوپ جیمز وب را با چسب نواری مستحکم‌تر کردیم.

سپس خود دوربین را با استفاده از کارتن درست و آن را رنگ کردیم. در مرحله بعد آن را چسباندیم و میله‌ها و تاج را به ماکت اضافه کردیم.

در نهایت، پس از تکمیل شدن قسمت بالایی (آینه‌ها، دوربین، میله‌ها، تاج و...) آن را به بدنه که با ورق آلومینیومی پوشانده شده، چسباندیم. و تلسکوپ جیمز وب آماده شد.

تکمیل صورت‌های فلکی

در میان ساخت ماکت جیمز وب، دوست گرامی، حامد چراغی در درست کردن صورت‌های فلکی روی بنر تمام سورمه‌ای، کمک شایانی به ما کرد.

در ابتدا با ایجاد سوراخ روی محل قرار گیری ستارگان اصلی هر صورت فلکی، و سپس با قرار دادن ریسه‌هایی LED از پشت به جای آنها، و در نهایت وصل کردن آنها به یکدیگر و نوشتن نام صورت‌های فلکی، کار آن قسمت را تمام کردیم.

 

در انتها، شما را به تماشای تصویر رویایی زیر، دعوت می‌کنیم. ( ماکت تلسکوپ جیمز وب، هابل و ربات کاوشگر استقامت در پس زمینه تصویر هابل)

ارسال نظر آزاد است اما می‌توانید برای استفاده از امکانات و کسب تجربه وارد شوید.
پاسخ به
لطفا دوباره تلاش کنید.
نظر ثبت شد.
درباره

این وبلاگ انجمن علمی-پژوهشی نجوم گالیله از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی ایلام است.ما در راستای آشنایی و علاقه‌مندی دانش آموزان و عموم به علم نجوم،فعالیت‌هایی همچون انتشار اخبار روز و اطلاعات نجومی،برگزاری شب رصدی،معرفی فیلم و دانشمندان معروف نجوم و... را انجام می‌دهیم.