انجمن علمی-پژوهشی نجوم گالیله

بلندپرواز باش، آسمان متعلق به هیچکس نیست

رونمایی از لباس جدید فضانوردان

 ناسا از نسل جدید لباس‌های فضانوردی که برای سفر دوبارۀ انسان به ماه طراحی شده، رونمایی کرد. ناسا قصد دارد این لباس ویژه را برای عملیات آرتمیس ۳ در سال ۲۰۲۵ به شکل عملیاتی آماده کند تا با آن فضانوردان بتوانند در سطح ماه به کاوش بپردازند.

آکسیوم اسپیس شرکتی که سال گذشته در قراردادی به ارزش ۲۲۸ میلیون دلار طراحی لباس‌های جدید فضانوردان را به‌ عهده گرفت، پس از شش ماه از نمونه‌های اولیه کارش رونمایی کرده است. لباس فضانوردی با طراحی تازه از امکاناتی خاص برای عملیات فضانوردان بر سطح ماه برخوردار است. نمونۀ اولیه این لباس برای فضانوردان زن بهینه‌سازی شده است.

اگرچه در این نمونۀ اولیه از پوشش رنگ خاکستری تیره استفاده شده، اما نسخه نهایی احتمالاً کاملاً سفید خواهد بود تا به حفظ ایمنی و خنکی فضانوردان هنگام کار در محیط خشن ماه کمک کند.

ارسال نظر آزاد است اما می‌توانید برای استفاده از امکانات و کسب تجربه وارد شوید.
پاسخ به
لطفا دوباره تلاش کنید.
نظر ثبت شد.
درباره

این وبلاگ انجمن علمی-پژوهشی نجوم گالیله از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی ایلام است.ما در راستای آشنایی و علاقه‌مندی دانش آموزان و عموم به علم نجوم،فعالیت‌هایی همچون انتشار اخبار روز و اطلاعات نجومی،برگزاری شب رصدی،معرفی فیلم و دانشمندان معروف نجوم و... را انجام می‌دهیم.